اسلایدر

هفته وحدت مبارک باد - بردبری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هفته وحدت مبارک باد
(12 الی 17 ربیع الاول)
 
 
 
در غروب روز 12 ربیع الاول پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بعد از هجرت از مکه وارد مدینه طیبه شد, و در قبا نزول اجلال فرمودند و منتظر ماندند تا امیرالمومنین علی علیه السلام به ایشان ملحق شوند, و سپس وارد مدینه شدند این در حالی بود که در 4 ربیع الاول پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم در مسیر هجرت از غار ثور بیرون آمده و به طرف مدینه حرکت فرموده بودند.
 
هفته وحدت
 
فاصله میان 12 ربیع الأول که سالگرد ولادت بیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات أهل سنت می باشد تا 17 ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول الله صلى الله علیه و آله وسلم بنا بر روایات شیعه است، از سوی حضرت امام خمینی (ره) ، به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است. به همین منظور هر ساله کنفرانسی از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به نام وحدت در تهران که ام القرای جهان اسلام است برگزار می گردد و علمای بزرگ را از کشورهای مختلف دور هم جمع می کند. همواره رهبر معظم انقلاب اسلامی تا همه مسئولین جمهوری اسلامی ایران بر لزوم وحدت بین تمامی فرق اسلامی و مسلمانان جهان تاکید داشته و بر مبارزه ی مداوم علیه هر گونه عامل تفرقه و عوامل نفاق افکن در میان مسلمانان اصرار ورزیده اند.
 
از سال 2013 مراسم مشابهی تحت نام دوستداران محمد صلی الله علیه و آله وسلم (Love Mohammad) در لندن از سوی جمعی از مسلمانان منجمله انجمن اسلامی دانشجویان لندن (کانون توحید) برگزار می گردد که مسلمانان با ملیت های مختلف در آن شرکت می نمایند.
 
دلایل نام گذاری هفته وحدت:
 
1.        به دلیل این که دین اسلام دین کامل و تحریف نشده یکتاپرستی است و همه مسلمانان بر این اصل و نیز بر پیامبری محمد صلی الله علیه و آله وسلم با کتابی واحد (قرآن کریم) اتفاق دارند.
 
2.       برای نزدیک شدن اهل تسنن و تشیع و حفظ وحدت و برطرف شدن اختلاف در روز ولادت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم برگزاری هفته وحدت بین این دو تاریخ مایه تلطیف همه فرق اسلامی است.
 
تاریخ نگاران و سیره‏ نویسان شیعه و اهل سنت، با این که در سال و ماه تولد آن حضرت اتفاق نظر داشته و می‏گویند که آن حضرت در اول عام‏الفیل، برابر با سال 570 میلادی و در ماه ربیع الاول، دیده به جهان گشوده است، ولی درباره روز تولد اختلاف نظر دارند. شیعیان معتقدند کهرسول خدا(ص) در روز جمعه مصادف با 17 ربیع الاول به دنیا آمده اند و اهل سنت می‏گویند که تولد ایشان روز دوشنبه دوازدهم ربیع الاول است.
 
3.       به دلیل پیروزی انقلاب اسلامی در ایران که مدیون وحدت امت اسلامی است و نیز استمرار آن در جهان اسلام به خصوص در دهه حاضر که به تاسی از انقلاب شکوهمند مردم ایران بیشتر کشورهای اسلامی شاهد حرکتهای رهایی بخش اسلامی مسلمانان می باشند.
 
به امید دست یافتن به وحدت پایدار میان همه مسلمانان عالم
و به امید فرج منجی عالم بشریت حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا له الفداء که خود محور وحدت عالم است
التماس دعا






تاریخ : یکشنبه 92/10/29 | 12:21 عصر | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ظاهر