اسلایدر

مرداد 92 - بردبری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیژن نامدار زنگنه، محمود حجتی و محمد علی نجفی و جعفر میلی منفرد، در کابینه سید محمد خاتمی حضور داشتند. علی ربیعی، وزیر پیشنهادی کار، رفاه و امور اجتماعی نیز مشاور سید محمد خاتمی بود .محمدجواد ظریف، وزیر پیشنهادی امور خارجه نیز با سابقه ریاست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل و هدایت تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی در دوران خاتمی در ردیف اصلاح‌طلبان کابینه می‌گنجد که با این حساب این شش نفر را می‌توان اصلاح‌طلب‌ترین اعضای کابینه دانست. چیت چیان، واعظی و نعمت‌زاده وزرای پیشنهادی وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و صنعت نیز در دولت سیدمحمد خاتمی در سمت معاون وزیر به فعالیت مشغول بودند که با این حساب عملا آنها را نیز می‌توان اصلاح‌طلب نامید.

طیب‌نیا، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی نیز با عضویت در شورای پول و اعتبار در دولت خاتمی و عضویت در شورای پژوهشی نهاد ریاست‌جمهوری در همان دوران هم یکی از اعضای کابینه است که قرابتی با اصولگرایان ندارد.

هاشمی، وزیر پیشنهادی بهداشت نیز تنها سابقه مشاور وزیر بهداشت دولت اول خاتمی را در کارنامه دارد که می‌توان او را یک فرد مستقل نامید.

  عباس آخوندی و نعمت‌زاده در  دولت دوم هاشمی بودند.  نعمت‌زاده در سال‌های بعد با نزدیکی به اصلاح‌طلبان و معاونت زنگنه در وزارت نفت دولت اصلاحات چهره‌یی به مراتب اصلاح‌طلب‌تر دارد.

رحمانی فضلی، مصطفی پورمحمدی، حسین دهقان و سید محمود علوی وزرای پیشنهادی کشور، دادگستری، دفاع و اطلاعات نیز به عنوان اصولگرایان کابینه دولت تدبیر و امید شناخته می‌شوند.






تاریخ : دوشنبه 92/5/14 | 11:52 صبح | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()
مراسم تنفیذ رئیس جمهور یازدهم در حالی عصر امروز برگزار شد که بر خلاف سنت 16 ساله برای اولین بار رئیس جمهور پیشین حکم تنفیذ ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت را قرائت نکرد.
مهر: اگر به مراسم تنفیذ رئیس جمهور منتخب ملت در سال های 76 و 84 رجوع کنید، ملاحظه خواهیم کرد که رئیس جمهور پیشین متن حکم تنفیذ ریاست جمهوری رئیس جمهور منتخب که از سوی رهبر معظم انقلاب نوشته شده است را قرائت می کند، اما امسال شاهد رویداد جدیدی در مراسم تنفیذ بودیم.

عصر امروز محمود احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین، حکم تنفیذ حسن روحانی رئیس جمهور یازدهم را قرائت نکرد بلکه این وظیفه بر عهده حجت الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری گذاشته شد.

 

اگرچه حجت الاسلام محمدی گلپایگانی در سال های 80 و 88 هم حکم تنفیذ ریاست جمهوری، روسای جمهور را قرائت کرده است، اما سنت مرسوم در روی کار آمدن روسای جمهور جدید این بوده است که رئیس جمهور قبلی، متن حکم تنفیذ برای رئیس جمهور جدید را قرائت کند.

پیشتر در سال 76 و 84 به ترتیب آیت الله هاشمی رفسنجانی، حکم تنفیذ ریاست جمهوری سید محمد خاتمی و خاتمی نیز حکم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد را قرائت کردند و حتی در سال 76 هاشمی رفسنجانی پیش از قرائت حکم تنفیذ، دقایقی را به سخنرانی پرداخت.

احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران امروز فقط میهمان مراسم تنفیذ بود و نه تنها سخنرانی نکرد بلکه وظیفه ای برای قرائت پیام رهبر معظم انقلاب برعهده نداشت.





تاریخ : یکشنبه 92/5/13 | 10:42 صبح | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()

 آخرین جلسه هیات دولت دهم همچون اولین جلسه آن در شهر مقدس مشهد برگزار شد تا اعضای کابینه هم از رئیس جمهور در پایان فعالیتش تقدیر کنند.






تاریخ : پنج شنبه 92/5/10 | 9:9 صبح | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()

 

جدید ترین اسامی اعضای کابینه دولت تدبیر و امید

اعضای کابینه یازدهم در حالیکه چند روز تا استقرار رسمی این دولت بیشتر باقی نمانده است، یک گام تا نهایی شدن فاصله دارد، به طوریکه اکثر وزارتخانه ها وزرای پیشنهادی خود به مجلس را شناخته و به احتمال خیلی زیاد در روز تحلیف از سوی رئیس جمهور منتخب به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به رغم انتشار لیست‌های مختلف به ویژه در یکی دو روز اخیر توسط سایت‌های خبری و برخی رسانه‌ها که افراد متعددی را برای عضویت در کابینه و در دست گرفتن مسئولیت های مهم وزارتی مطرح می کنند یک منبع آگاه به خبرنگار مهر گفت: جزء چند نفر اصلی که تقریبا وضعیت آنها مشخص است، هنوز کابینه به قطعیت نرسیده است، اما در مورد افراد مطرح، نظرات تقریبی را می توان مطرح کرد.

این در حالی است که حتی رایزنی‌های کمیته‌های انتخاب افراد برای عضویت در کابینه و شخص رئیس جمهور منتخب تا شب گذشته ادامه داشته و شنیده شده است در همین خصوص برای وزارتخانه‌های نیرو و علوم با افرادی نظیر رضا اردکانیان و رضا فرجی دانا گفتگوهایی صورت گرفته که این افراد به دلایل متعددی از پذیرفتن مسئولیت در کابینه یازدهم صرف نظر کرده‌اند.

بر این اساس لیستی که توسط خبرگزاری مهر با عنوان اعضای احتمالی کابینه و مسئولان مهم دولت یازدهم که شامل 33 جایگاه وزارتی و مدیریتی می شود، منتشر خواهد شد، عمدتا افرادی است که قطعیت بیشتری برای گرفتن مسئولیت دارند، اما باز هم تاکید می شود که رئیس جمهور منتخب و تیم کاری وی همچنان در حال رایزنی با افراد هستند و ممکن است تغییراتی اندک در این لیست تا روز معرفی وزرا که به احتمال زیاد در روز تحلیف خواهد بود ایجاد شود.

لیست افراد پیشنهادی برای عضویت در کابینه یازدهم بدین شرح است:

1- معاون اول رئیس جمهور: اسحاق جهانگیری

2- وزیر کشور: عبدالرضا رحمانی فضلی

3- وزیر نفت: بیژن زنگنه

4- وزیر اطلاعات: حجت‌الاسلام محسن قمی

5- وزیر اقتصاد و دارایی: علی طیب‌نیا

6- وزیر کشاورزی: محمود حجتی

7- وزیر علوم تحقیقات و فناوری: رضا مکنون

8- وزیر امور خارجه: محمدجواد ظریف

9- وزیر راه و شهرسازی: عباس آخوندی

10- وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی: سیدحسن هاشمی

11- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: سیدابوالحسن فیروزآبادی

12- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: علی جنتی

13- وزیر آموزش و پرورش: محمدعلی نجفی

14- وزیر صنعت معدن و تجارت: محمدرضا نعمت‌زاده

15- وزیر رفاه کار و تعاون اجتماعی: علی ربیعی

16- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سردار احمد وحیدی

17- وزیر ورزش و امور جوانان: مسعود سلطانی‌فر

18- وزیر نیرو: حمید چیت‌چیان

19- رئیس دفتر رئیس جمهور: حسین فریدون

20- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی: محمدباقر نوبخت

21- دبیر شورای عالی امنیت ملی: محمد فروزنده

22- معاون پارلمانی رئیس جمهور: علی عسگری

23- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی: محمود واعظی

24- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی: رضا صالحی‌امیری

25- مشاور ارشد رئیس جمهور و رئیس گروه مشاوران: اکبر ترکان

26- وزیر دادگستری: حجت الاسلام امیری

27- رئیس کل بانک مرکزی: مجید قاسمی

28- سرپرست نهاد ریاست جمهوری: محمدرضا صادق

29- دستیار ویژه رئیس جمهور: محمد نهاوندیان

30- رئیس مرکز امور زنان ریاست جمهوری: خانم داداندیش

31- معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید: حسین دهقان

32- مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت: حجت‌الاسلام شهیدی

33- مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و رئیس موسسه ایران: بابک دربیکی

لازم به یادآوری است که بر اساس آنچه در ابتدای این گزارش مورد اشاره قرار گرفت، ممکن است تغییراتی اندک که بنابه صلاحدید و بر اساس نظر شخص رئیس جمهور منتخب، در لیست ارائه شده انجام بپذیرد؛ چراکه بر اساس گفته یک منبع آگاه رایزنی ها برای انتخاب هر چه بهتر کابینه اعتدالی از سوی دکتر روحانی و تیم کاری‌اش همچنان ادامه دارد.






تاریخ : چهارشنبه 92/5/9 | 1:53 عصر | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()

باز امشب عشق تنها میشود / زخم ، سهم فرق مولا میشود

جاده میماند غریب و بی سوار / ذوالفقار عدل میگیرد غبار . . .

 

امشب تمام آینه ها را صدا کنید. / گاه اجابت است رو به سوی خداکنید

ای دوستان آبرو دار در نزد حق / در نیمه شب قدر مرا هم دعا کنید . . .






تاریخ : دوشنبه 92/5/7 | 9:7 صبح | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ظاهر