اسلایدر

مرداد 93 - بردبری
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اسرائیل

بسم الله الرحمن الرحیم

مقدمه:

یکی از زیباترین قوانین الهی  که در رسالت تمام انبیاء و اولیایی الهی به طور واضح وصریح دیده می‌شود،وجود انواع حقوق بشر دوستانه برای انسان است. حقوق ارزشمندی که اگر مورد رعایت و توجه قرار گیرد زندگی دنیایی بشر رنگ و بوی الهی و بهشتی به خود می‌گیرد. و انسانها می‌توانند با صلح و صفا بدون اینکه حقوق آنها مورد تعرض قرار گیرد با یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی را تجربه ‌کنند. در دنیای کنونی نیز یکی از مطالبات به حق جوامع بشر دوستانه احیاء و استیفای این حقوق واجب انسانهاست. ولی سؤالی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که مدعیان استیفای حقوق بشر تا چه اندازه در انجام وظایف خود صادق بوده‌اند؟

حقوق بشر در رسالت نبوی

 همان طور که در مقدمه نیز بیان شد محتوای رسالت تمام پیامبران به گونه‌ای بوده است که افراد در زندگی و حیات دنیوی خود دارای حقوق مسلم و روشنی بود‌ه‌اند؛ به طوری که بدون جهت کسی حق ندارد به جان و مال وآبروی سایر انسانها متعرض شود. به همین جهت وضع قوانین روشن وباز دارنده‌ ومشخص کردن جریمه‌های سنگین برای کسانی که حاضر به قبول حقوق دیگران نیستند در جهت استیفای حقوق انسانها بوده است.

حق حیات و زندگی انسانها

یکی از مهمترین حقوق روشنی که همه‌ی انسانها به طور مساوی از آن برخوردار هستند، حق حیات و زندگی است؛ اگر کسی بدون دلیل موجبات ضایع شدن این حق را فراهم کند با او برخورد می‌شود. «وَمَن یَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُّتَعَمِّدًا فَجَزَآؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِیهَا وَغَضِبَ اللّهُ عَلَیْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِیمً؛[ النساء/ 93]و هر کس عمداً مؤمنى را بکشد، کیفرش دوزخ است که در آن ماندگار خواهد بود و خدا بر او خشم مى‏گیرد و لعنتش مى‏کند و عذابى بزرگ برایش آماده ساخته است.»

در فرهنگ اسلامی  علاوه بر اینکه انسانها دارای حقوق معین می‌باشند، حیوانات نیز از حقوق مشخصی برخوردار هستند؛ از این رو کسی نمی تواند به آن حقوق بی توجهی نماید بهترین شاهد و گواه بر این قضیه شکار حیوانات است که انسانها برای تفریح و خوش گذرانی حق ندارند به کشتن حیوانات مبادرت ورزند.

حق بشر آمریکایی

هرچند ارباب شبکه‌های رسانه‌ای و غول‌های تبلیغاتی این چنین وانمود می‌کنند که دولت آمریکا از جمله کشورهایی است که به دنبال زنده کردن حقوق انسانهاست، ‌و هر از چند گاهی برای استیفای حقوق سایر کشورها به خود جرأت لشکر کشی و تحمیل هزینه‌های سنگین برای سایر کشورها می‌کند. ولی سوالی که در خصوص حقوق بشر امریکایی مطرح می‌شود این است که آمریکا به دنبال مطالبه‌ی چه حقوقی است؟

 با یک حساب سرانگشتی وساده می‌توان فهمید هر کجا پای منافع آمریکا در میان باشد این کشور  انسان دوست و طرفدار حقوق بشر، آماده گرفتن آن حق است. برای نمونه اگر منافع آمریکا ایجاب کند،‌ خون  مردم مظلومی ازجمله کشورهای سوریه، لبنان، عراق، افغانستان، فلسطین،‌ کرانه‌ی باختری ‌و نوارغزه بر زمین  ریخته شود در استیفای این حق به خود تردیدی راه نمی‌دهد. و خون این چنین افرادی براحتی مباح می‌کند.

اگر مردم بی پناه و مظلوم فلسطین و کرانه‌ی باختری به خود جرأت دهند در برابر تانک‌های اسرائیلی سنگی از زمین بلند کنند امریکا حق دارد برای استیفای حقوق ناحق سربازان و مزدوران اسرائیلی مجوز کشتن این مردمان بی‌پناه را صادر نماید.

درهرکجای دنیا هر کشوری که به خود جرأت ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی‌های  اسرائیل و آمریکا و منافع آنها را بدهد با کلاهک‌های هسته‌ای و موشک های شیمیایی و میکروبی رو برو  خواهند شد.

در ادبیات حقوق بشر آمریکایی کسی حق ندارد در مقابل زیاده خواهی آمریکا و اسرائیل اعتراضی داشته باشد والا با تحریم و انزوای سیاسی و اقتصادی مواجه خواهد شد. در منطق حقوق بشر آمریکایی زنان وسیله کامجویی مردان هستند،‌ همجنسگرایان داری حقوق می‌شوند که با هیچ  عقل سلیمی و قانون ومنطق وحیانی سازگار نیست.

 سخن آخر

حقوق بشر امریکایی درواقع در جهت منافع آمریکا معنا و مفهوم پیدا می‌کند. از این رو هرکجای کره زمین پای حقوق ومنافع آمریکا در میان باشد این حقوق نیز کارائی و ارزش پیدا می‌کند و هرکجا صحبتی از این منافع نباشد اگر هزاران انسان نیز خونشان برزمین ریخته شود جایی برای صحبت از حقوق بشر نخواهد بود.






تاریخ : جمعه 93/5/3 | 8:0 صبح | نویسنده : ذبیح الله محمدی بردبری | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • ظاهر